Tuesday 31 May 2011

jom BACA !!! Al-kisah KELUARGA PML......

Alkisah keluarga PML semester II


Salam sembah pembuka bicara,
Awal bismillah pemula kata,
Kisah ini untuk semua,
Buat santapan kita bersama,


Alkisah tersebutlah kisah di suatu ketika di satu perantauan,satu kelompok manusia yang pelbagai ragam, ramainya manusia itu cumalah 20 bilangannya yang diperintah oleh permaisuri che norazian yang kuat ketawa lagi baik hati,maka dibantu permaisuri itu seorang panglima yang bernama chif nazri muhidin yang begitu lucah lagi laser mulutnya,di bantu pula nazri oleh seorang jaguhan pelari obor yang cukup pedas kata-katanya hatta dia bernama nurul hamizah, maka berkatalah nazri “kamu semua dengar sini” maka dari jauh hamizah mula lah gundah..seperti kekurangan oksigen…

Di suatu sudut milah perempuan terayu lagi merdu suaranya merenung tajam dengan mata galaknya itu kearah jaikral yang terpinga-pinga kebingungan apabila mengatakan “fit” dengan sebutan “pit”, maka mulalah muka jaikral terkili-kili dengan raut mukanya yg pelbagai hatta ketawalah adiknya gadapi , ketawanya umpama kucing2 kecil , tidak lah Nampak giginya apabila ketawa tidak pula sepadan dengan tangannya yang ala-ala beruang. Maka rizwan hanafie jejaka paling hensem pun memurungkan mukanya melihat gHADapi ketawa, dia merasakan senyuman ghadapi terlalu comel hingga rasa ingin menampar-namparnya.
Hatta, Jerome jaikin jejaka terasasa lagi terkuat yakni mempunyai ketinggian orang putih menyabarkan rizwan, maka menyanyilah Jerome lagu hujan band dengan lantangnya,maka Jerome pun mengetuk2lah meja mentrip meja itu seperti drum… sebermula terdengarlah sunardi suara Jerome yang sedap itu apabila mendengangkan lagu, maka tercabarlah ia.. maka keluarlah suaranya..”haaaaa”aaaaa”… maka di ulasnya lagi cara-cara untuk menyanyi dengan betul ..(biasalah pendebat) maka sibuk jugalah sunar memberitahu rakyat bagaimana untuk mendapatkan six pack..
Hatta,di sebelah sunardi imran syarwani.. jejaka macho lagi hensom ketawa terbahak-bahak mengeluarkan bunyi yang aneh apabila melihat sunardi berbahas.. imran mula lah menghayal untuk berkahwin dan menjadi pemain manchester united ,sampai lah dia terdampar di atas kerusi,dimeja atau di lantai… maka alice gadis putih melepak dari Kenya ini mengeleng-gelengkanlah kepalanya sambil mengatakan “apa oo” apabila melihat imran terdampar, seterusnya bergegarlah kawasan apabila Sandra ketawa..”hahahahahahahahha”, hiruk pikuk lah seantero kawasan..

Shafina pula mula pening-pening mendengar suara Sandra yang berada disebelahnya,,,(nasib ko lah pina duduk di sebelah “microphone” “Sandra jan marah ah”) maka lugai2 lah dia mengeluarkan ekspresi yang aneh2,, terpusing-pusing lah kepalanya melihat kiri dan kanan sambil tersenyum-senyum menunjukkan gigi taringnya..bertambah lugai lah dia apabila melihat jejaka korea yang macam perempuan itu menyanyi. Ramlah pula terketawa gete “eh”eh” kak” pina”,”kenapa bah kak pina ini ah”ah”… maka ridhwan pun merenung tajam ramlah,entah kenapa,entah mengapa.. mendengarlah ridhwan lagu hindinya menggunakan handphone barunya yang ala-ala mahal. Shamsul tersipu-sipu malu tak tahu kenapa,,, tiba-tiba’.. “gooaaaaaaaaallllll”!!!!... keluarlah gaya shamsul sebenar apabila melihat Liverpool menjaringkan gol melawan m.u…

Di suatu sudut zaidin mula merenung tajam nadilah, mulalah zaidin mengacau-ngacau nadilah sambil mengeluarkan gaya tadikanya, berlari-lari lah zaidin bersama nadilah kesana-sini.. macam hindi lah kunun… hatta, nadilah semakin marah lalu duduk diam memperlihatkan wajah seriusnya lagi pelik ekspresinya.. lalu zaidin terdiam dan duduk menghadap depan sampailah pagi.. tanpa menoleh kebelakang lagi.. maka tersenyum kambing lah nadilah apabila zaidin kalah. maka hidayah mencubalah untuk berpuasa sunat khamis,, tetapi syahirah pula tiba2 berasa lapar . lalu di ajaklah hidayah pergi makan. Maka terbatalah puasa sunat hidayah lalu ketawa lah syahirah “hahahahhahahahaahhaha”..ckup mengerunkan rakyat,, maka hidayah dengan ganasnya melahap makanan… c saiful pula dari tadi menghadap laptopnya mencari bagaimana untuk meng ‘hack’ wifi ip…tetapi sampai sekarang masih tidak dapat2. Begitulah ragam kami sekeluarga, punya indentiti sendiri yang menghiasi hari-hari perantau ini..


Tamatlah sudah kisah kita,
Jangan marah janganlah mengata,
Kisah ini Cuma cerita,
Buat ingatan di hari tua,

No comments:

Post a Comment